torstai 21. helmikuuta 2013

Hyvää asiakaspalvelua

Terveisiä Kalifornian auringosta! Täällä nautimme nyt aurinkovitamiinia suoraan taivaalta vielä muutaman viikon.

Suomen tullin perimän ALV:n rajat ovat muuttuneet tämän vuoden alusta, joten eniten käyttämästäni nettikaupasta iHerbistä tilaaminen on tullut hiukan hankalammaksi. Jos haluaa välttyä lisämaksuilta ja tulliselvitykseltä tilatessa, on lisäravinteita sisältävän paketin kokonaishinta (postikuluineen) pidettävä maksimissaan suunnilleen 40 dollarin paikkeilla. ALV on eri kosmetiikalle, joten niitä tilattaessa summa on eri.

Itse ajattelin nyt hyödyntää tämän jenkkilän reissun tilaamalla kaikki kestosuosikkini iHerbistä täällä ollessa ja tuoda ne itse Suomeen. Täällä kun ei tarvitse välittää painosta eikä hinnasta ja toimituskin on ilmainen.

Valitettavasti ensimmäinen paketti lähti kenties jonkun voron matkaan (toivottavasti meni tarpeeseen!) sillä se ei koskaan saapunut perille. UPS väittää sen toimittaneensa, mutta täällä ei tarvitse ottaa allekirjoitusta vastaanottajalta, joten epäilen, että tuo paketti olisi koskaan meille toimitettu. Eipä sillä niin väliä itselleni kuitenkaan, sillä iHerbissä palvelu pelaa. Soitin heille asiasta ja ilman mitään lisäkyselyjä siellä ystävällinen poika totesi, että pistetäänpä uusi paketti tulemaan! Paketti saapui kahdessa päivässä.

Erittäin hyvää asiakaspalvelua olen viime viikkoina saanut myös Nature's Blessing kookosöljyjä myyvältä Love Garden Oy:ltä, josta lähetettiin minulle yllätyksenä purkki kookosöljyä ihan siitä ilosta, että herätin keskustelua öljyn laadusta. Myös Puhdistamolta korvataan automaattisesti reissussa rähjääntyneet tuotteet, samoin FitnessFirstillä palvelu on erinomaista.  Nyt kun tässä rupesin miettimään, niin myös Optimal Performancelta olen saanut erinomaista palvelua hyvitysten muodossa vaikka ei ole ollut heidän virheistään kyse. Ja yksi mitä ei voi unohtaa kun puhutaan asiakaspalvelusta on Terveyskimppa, josta lähetellään suklaata ja sydämiä tämän tästä :)

Jotkut väittävät, ettei Suomessa osata asiakaspalvelua, mutta nämä firmat ainakin todistavat toisin! Onko tämä vain tällaisten nuorten yritysten trendi panostaa palveluun, vai osataanko isommissakin? Itselleni ei nyt tule muita kokemuksia mieleen kuin parin vuoden takainen taisteluni oikeudesta toimivaan blenderiin. 

2 kommenttia:

saman juuri kokenut kirjoitti...

Tiedoksi tulevaisuutta ajatellen: Tuo musta osa KitchenAidissa on kuluva osa ja suojaa moottoria hajoamiselta. Uusi osa maksaa noin 18e ja niitä saa KitchenAid huollosta http://www.taunokorhonen.fi/. Sen saa jopa itse vaihdettua.

Karoliina kirjoitti...

Jep tiedän, sitä vaan tyhmnä kuvitteli että kun takuu on voimassa niin tämä firma vaihtaisi sen. Miksi sitä itse hankkisi kun kerran takuu on ? Nyt jälkiviisaana tietysti ostaisin sen suosiolla, mutta noissa uudemmissa Kitchen Aid malleissa ei sitä mustaa osaa olekaan. Ja se onkin kestänyt käyttöä hyvin.