sunnuntai 2. toukokuuta 2010

Tauko tosiaan tekee hyvää

Viikko vierähtänyt ilman blogaamista tai minkään blogien lukemista. Täytyy sanoa, että hieno fiilis. Olen aiemminkin kirjoitellut, että tekemistä tuntuu olevan liikaa ja stressiä pukkaa kun tuntuu ettei ehdi kaikkea mitä haluaisi. Olen ajatellut, että netin käyttö olisi yksi asia, josta voisin supistaa, täällä blogimaailmassa kun vierähtää pitkäkin aika ihan huomaamatta. Tämän viikon aikana tajusin, että tää oli just se juttu mikä mun pitikin tehdä.

Oon stressannut aiemmin kauheasti koulun työharjoitteluista. On tuntunut raskaalta olla 8 tuntia harjoittelussa, tai lähteä sinne tekemään ilmaista työtä kun tuntuu, että olisi kaikkea muutakin mihin voisin sen ajan käyttää, ja rahat loppu, eikä harjoittelun lisäksi ehdi oikein tehdä muita töitä. Tällä viikolla kuitenkin tajusin, että voi vitsi! Mähän oikeastaan tykkään olla siellä harjoittelussa! Se on tosi mukava paikka, eikä siellä olemisessa olekaan mitään vikaa, niin kauan kun ei ole omassa mielessä kiire mihinkään muualle! Tietysti sen kiireen tai kiireettämyyden luo omassa päässään, mutta on kyllä auttanut, että aiemmin netissä oloon menneen ajan on laittanut tällä viikolla muihin juttuihin. Aika tuntuu pidemmältä ja kuluu hitaammin, kun sitä ei tuhlaa päämäärättömään palloiluun blogimaailmassa.

Olen ehtinyt tämän viikon aikana tehdä kevään ensimmäiset lenkit Five Fingerseillä. Sen lisäksi olen meditoinut, kuunnellut kirjastosta lainaamaani gregoriaanista kirkkomusiikkia ja tehnyt Chi Kung tyylistä "tanssia" rauhassa auringon paistaessa aamulla sisään. Ihana fiiis :) Olen myös lukenut enemmän kuin normaalisti, ja nyt vapun vietin rauhassa sellaisten ihmisten kanssa, joita en ollut nähnyt pitkiin aikoihin.

Chi Kungista tuli mieleen ihanat kesäaamut Pekingissä, jossa ihmiset kerääntyy puistoihin liikkumaan. Miksei Suomessa ole tällaista puistokulttuuria?


Kaikin puolin hyvä viikko siis takana! Mukavaa kun on vapaa viikonloppu, mutta toisaalta ei tunnu yhtään pahalta ajatukselta lähteä huomenna taas harjoitteluun :) Pyrin nyt jatkamaan toisen viikon vielä samalla kaavalla, eli reilusti aikaisempaa vähemmällä netin käytöllä, katsomaan mitä tapahtuu jatkossa.

Ei kommentteja: