lauantai 25. joulukuuta 2010

Huonoa palvelua Pixmanialta

Tilanne: Ostin vuosi sitten Pixmanialta Kitchen Aid -blenderin (159 + postikulut 14,5 e). Se meni rikki ja lähetin sen huoltoon lokakuun lopussa. Nyt parin viikon sisään olen soitellut sinne asiakaspalveluun n. 60 kertaa, joista ehkä 5 kertaa päässyt puhumaan jonkun kanssa. Loput kerroista olen kuunnellut hissimusiikkia kunnes puhelu on katkennut. On selvinnyt, että takuuhuolto ei onnistunut, ja he eivät myy enää kyseistä blenderiä. Myynnissä olisi kuitenkin yksi parikymppiä kalliimpi versio.

Heidän ratkaisuna ongelmaan on, että minun PIXMANIA TILILLENI on hyvitetty 159 euroa, jonka voin siis käyttää ainoastaan Pixmanian ostoksiin. No, en tarvitse sieltä mitään, paitsi blenderin. He eivät voi antaa suoraan tota kalliimpaa hyvityksenä, vaan mun pitäisi tilata se heiltä nettikaupan kautta ja maksaa itse väli. Siihen tietysti kuuluu myös postikulut. Pitkin hampain voin maksaa ehkä sen erotuksen verran kalliimmasta blenderistä, mutta ihan periaatteesta en varmasti maksa postikuluja uudestaan.

Vähän rupeaa aina verenpaine nousemaan kun yritän sinne olla yhteydessä ja asiakaspalvelun kautta pääsee läpi kerran 20:stä ja sähköposteihin ei voi vastata heille Replyllä, eli homma ei vaan etene. Ja yhteyttä ottaa luvanneet asiakaspalvelijat eivät sitten viekään kysymystäni eteenpäin tai ota koskaan yhteyttä uudestaan. Olen nyt ollut kaksi kuukautta ilman blenderiä, ja mietin, että mitä voin tässä tilanteessa tehdä?

Ei voi ainakaan hyväksi asiakaspalveluksi kutsua, eikä suositella kellekään kyseistä firmaa.

11 kommenttia:

Vanilja kirjoitti...

Tähän voi vaan todeta, että HÖH.

Juille kirjoitti...

Oh no. Tää ei kuulosta hyvältä! Mullakin on Pixmaniasta ostettu Kitchen Aid, jossa on käsittääkseni sama ongelma kuin sulla (sellainen "hammas" on katkennut). Mun käsityskyvyn kyllä ylittää se, ettei TAKUUhuolto muka onnistu TAKUUaikana? Ei siihen oikein perusteluksi mun mielestä käy se, ettei heillä ole enää ko. laitetta myynnissä? Voisikohan asiasta kannella kuluttajansuojaviranomaisille? Tosin kyseinen lafka taitaa olla kirjoilla jossain Suomen ulkopuolella, joten en tiedä koskeeko heitä mitkään lait (puhumattakaan normaaleista asiakaspalvelustandardeista..). Pelkkää huonoa olen ko. firmasta kuullut! :/

Karoliina kirjoitti...

Joo siis se meni sinne huoltoon johonkin Kitchen Aidin omaan huoltopaikkaan mun käsittääkseni. Sitä en ymmärrä että miten siellä muka on mahdotonta vaihtaa sitä yhtä palasta siihen?
PIxmania sitten vain korvaa sen rahansa takaisin. Olisin kyllä saanut uuden blenderin tilalle, jos heillä olisi sitä vielä...

Juha Henrik Rummukainen kirjoitti...

Oon korjaillu muutaman kerran blendereitä ihan pikaliimalla. Yllättävän hyvin toiminu.

redshift kirjoitti...

Kuulostaa kyllä aika törkeeltä. Tiedänpähän välttää tuotakin yritystä. Melkein kyllä vois ottaa yhteyttä kuluttajansuojaviranomaisiinkin...

Karoliina kirjoitti...

Harmi ettei tuota osaa oikein olisi pikaliimalla voinut kasata mikä mulla hajosi :) se meni nimittäin niin murusiksi, kuvakin löytyy aiemmasta postauksesta: http://pieniajuttujaelamasta.blogspot.com/2010/10/katastrof.html


luulen, että joudun vaan tyytymään osaani, ja tilaamaan sen kalliimman kitchen aidin. ja toivomaan ettei se hajoa.

rawqueen kirjoitti...

Et kai vielä ostanut uutta Kitchen Aidia?

Jos olet hullaantunut smootheista kuten minä ja teet niitä vähintään kerran päivässä, suosittelen että investoit vähän järeämpään blenderiin.

Normiblendereissä toiminnot perustuvat siihen, että moottoriteho on heikko, mutta terät ovat terävät. Eli blenderistä tulee käyttökelvoton viimeistään siinä vaiheessa kun terät tylsyvät, ellei moottori tai muu osa sitä ennen hajoa. Laadukkaimmissa blendereissä esim. Vita-Mixi tai Blendtec terät ovat tylsät ja teho tulee moottorista, jossa on vääntöä 2 tai 3 hevosvoimaa.

Meillä on ollut vastaava käytössä jo 5 vuotta (sitä mallia ei enää ole myynnissä) ja
tyytyväisiä ollaan.

Eikä tuo hintaerokaan suuri ole, jos Stockalla se kalliimpi KA maksaa 349€.

Karoliina kirjoitti...

Itseasiassa smoothiet saan vielä väännettyä perus sauvasekoittimella, mutta kaikki raakaruoat vaatisi sen hyvän blenderin :)

Olin tosiaan ajatellut alunperin, että kun Kitchen Aidista aika jättää, ostan Vita-Mixin. Mutta nyt tässä tilanteessa se ei oikein käykään, eikä kannata. Oon nimittäin lähdössä reilun kuukauden päästä Nepaliin, joten turha sitä kallista blenderiä tänne on pölyttymään ostaa. Pitää katsoa sitten taas vuoden päästä uudestaan. Tilasin siis sen vähän kalliimman Kitchen Aidin, ja nyt toivon todella, että se tulisi sieltä kohtuunopeasti ...

Anonyymi kirjoitti...

Ounou, sama homma täällä - "hampaat" katkesi Kitchen Aidista ja samasta firmasta olen omani aikoinaan tilannut. Tässä juuri pohdin koetanko lähettää sen takaisin (ja ilmeisesti tilaamaan sieltä vastaavan uuden) -ottavatko vastaan, jos alkuperäistä laatikkoa ei enää ole??? vai saisiko rattaan korjautettua jossain suomenmaalla...

Karoliina kirjoitti...

Joku sanoi joskus, että saisi korjautettua Suomessa, mutta en tiedä siitä sen enempää.
Itse jouduin lopulta nöyrtymään ja maksamaan heille sen n. 50 e muistaakseni väliä, jotta sain sen uudemman mallin Kitchen Aidista. Enkä todella kyllä lähetä sitä enää tuonne, vaikka menisi takuuaikana rikki. Se on kyllä parempi versio, ja tuo ilmeisesti helpoiten hajoava osa on siinä uudessa metallia, ei muovia.
En kyllä suosittele asioimaan heidän kanssaan, mulla meni muistaakseni kolmisen kk tuota sotkua hoitaessa. Ja mitään valituksia on vaikea tehdä tai korvauksia saada kun se on ulkomainen firma. Juttelin tästä aikanaan monen kanssa, ja googlettamalla löytyy paljon tarinoita...
Suosittelen, että yrität korjauttaa sen jossain...

Anonyymi kirjoitti...

Ok, kiitti tiedosta! Metsästämään korjaajaa siis. :) Toivotaan, että tuohonkin saisi metallihäkkyrän vaihdettua!